July 12, 2008

در حدود يکسال پيش سه فعال سياسي مخالف جمهوري اسلامي به نامهاي ، فرود فولادوند (فتح الله منوچهري) ، ناظم اشميت (تابعيت ايراني - آلماني) و الکساندر ولي زاده (تابعيت ايراني - آمريکايي) در راستاي فعاليتهاي سياسي خود به کشور ترکيه سفر نمودند ، آخرين تماس تلفني اين افراد در منطقه وان ترکيه در کمتر از سه ساعت فاصله تا مرزهاي ايران بوده است و نهايتاً پس از ناپديد شدن اين افراد در تاريخ "چهارشنبه 27 دي 1385" اتومبيل آنان در منطقه حکاري در منطقه مرزي ايران-ترکيه با شيشه هاي شکسته و بدون پلاک يافت گرديد.
اين مجموعه از موضوع مذکور در همان زمان مطلع گرديد اما بعلت ابهامات موجود و نياز به تحقيقات تا امروز واکنشي به موضوع نداشته است ، بالاخص که سرآغاز موضوع در خارج از مرزهاي رسمي کشور ايران بوده است . اما بالاخص در طي ماههاي اخيراين مجموعه با توجه به به يافتن شاهدين و مستنداتي روشن که موضوع ربوده شدن اين افراد توسط نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي در يک عمليات برون مرزي و زنده بودن و زنداني بودن اين افراد را به يقين نزديک نموده است. اقدام به صدور اين اطلاعيه جهت تنوير افکار عمومي مينمايد.
پس از پيگيريهاي مستمر اين مجموعه در داخل و خارج کشور مطالب ذيل بعنوان يافته هاي اين مجموعه مستند
گرديد که بعلت مسائل امنيتي جزئيات مربوطه تنها در اختيار مراجع ذيصلاح قرار خواهد گرفت :
1-شهادت حداقل سه زنداني مربوط به گروه سياسي که آقاي فولادوند رهبري آن را بعهده داشت مبني بر تحت فشار قرار گرفتن در زمان بازداشت خود توسط نيروهاي امنيتي جهت دعوت از آقاي فولادوند براي سفر در اولويت اول به دبي (سال 84) و سپس ترکيه (سال 85) .
اين موضوع گواه از آن است که سيستم امنيتي حداقل از سال 84 پروژه ربودن آقاي فولادوند
را در دست اقدام و پيگيري داشته است و هم اکنون حداقل وجود دو زنداني که اذعان نموده اند تحت فشار چنين خواسته هايي را از آقاي فولادوند نموده اند مستند گشته است ، بالاخص که يکي از افراد مذکور براي متقاعد کردن آقاي فولادوند به سفر ، سفري به ترکيه داشته است.
2-شهادت دو زنداني امنيتي - نظامي از مشاهده اين افراد در بازداشتگاهي امنيتي در منطقه غرب تهران و ارائه شواهدي براي اثبات مدعيات.
3-گفته هاي خانواده فولادوند ، مبني بر دريافت تماسهاي مکرر تهديد آميز از سوي مدعيان سيستم امنيتي و مطرح شدن خواست عدم پيگيري و يا سکوت
.
در اين راستا اين مجموعه نامه هايي را از سازمان صليب سرخ و سازمان عفو بين الملل دريافت نموده است که آنان نيز ضمن ابراز نگراني از وضعيت اين افراد ربودن اين افراد را مورد نکوهش قرار داده بودند . همچنين پرونده اي براي ربوده شدن آنان در مراجع ذيصلاح بين المللي مفتوح گرديده است.
اين مجموعه با صدور اين اطلاعيه ضمن اعلام ربوده شدن اين افراد توسط نهادهاي امنيتي جمهوري اسلامي و نگهداري آنان در بازداشتگاهي در داخل کشور مراتب نگراني خود را از وضعيت اين افراد و در معرض خطر بودن آنان اعلام ميدارد و از مسئولين مربوطه ميخواهد نسبت به وضعيت اين افراد پاسخگو باشند .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]