July 29, 2008

اطلاعيه - به بازداشت رسول پور پايان دهي

سامان رسول پور ، روزنامه نگار و سخنگوي سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ، صبحگاه روز يکشنبه مورخه 6/5/87 در منزل خود توسط نيروهاي امنيتي بازداشت گرديد ، نامبرده پس از بازداشت به اداره اطلاعات مهاباد و سپس به اروميه منتقل گرديده است . هر چند ابتدا دادگاه انقلاب مهاباد شرکت در تجمع مسالمت آميز مهاباد را اتهام ايشان عنوان نموده بود ، اما وجود مستندات کافي مبني بر عدم حضور يا دخالت ايشان در برگزاري تجمع مذکور ، باعث گرديد تا به گزارش "سازمان دفاع از جقوق بشر کردستان" ، دستگاه قضائي اتهام رسمي ايشان را نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومي عنوان نمايد.
تناقضات گفتاري دادگاه انقلاب و اتهام کليشه اي نشراکاذيب روالي عادت و عرف در برخورد با فعالان سياسي و مدني مي باشد، آقاي رسول پور به عنوان يک فعال حقوق بشر داراي روحيه اي مسالمت جو واعتقاد به پايبندي و فعاليت در چارچوب قانون بوده است ، موج جديد برخورد با فعالان مدني در ايران و بالاخص در منطقه کردستان که حتي معتقدين به فعاليتهاي قانوني را نيز در بر گرفته است موجب افزايش نگراني مدافعان حقوق بشر گرديده است.
از اينرو مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران ضمن ابراز نگراني نسبت به افزايش فشار بر فعالان مدني در ايران ، اعتراض خود را نسبت به بازداشت آقاي رسول پور اعلام ميدارد و آزادي بي قيد و شرط اين فعال حقوق بشري را خواستار اس

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]