July 22, 2008

توقف اجراي حکم اعدام محمد فدايي و بهنود شجاعي

محمد فدايي و بهنود شجاعي دو جواني هستند که متهم شده اند در 17سالگي و در دو نزاع جداگانه مرتکب قتل گرديده اند ، فارغ از تناقضات و ابهامات پرونده هاي اين افراد که وکلاي آنان مدعي آن هستند ، اين افراد داراي کمتر از 18 سال سن و به استناد معاهدات بين المللي کودک محسوب و حداقل مشمول حکم اعدام نميگردند اما اين دو جوان که هر دو سالهاست در زندان به سر ميبرند و دوران گذار از نوجواني به جواني خود را نيز در زندان سپري نموده اند تاکنون دو بار پاي چوبه دار رفته اند اما هر بار به دستور رئيس قوه قضائيه حکم اعدام آنها متوقف شده است.
در ليست شش نفره اعدام سحرگاه چهارشنبه
3/4/87 در زندان اوين نام اين دو جوان نيز به عنوان حاضرين در ليست اعدام اعلام گرديده بود ، اما بنا بر گزارشات رسيده ، رياست قوه قضائيه با دستور تعويق مجدد يکماهه اجراي حکم اين افراد مهلتي هر چند کوتاه به آنان براي جلب رضايت خانواده مقتولين داده است.
خانواده هاي اين دونوجوان با اعلام پافشاري خانواده هاي مقتولين براي اجراي حکم ، درخواست زمان بيشتري براي اخذ رضايت آنان داشته اند. همچنين شايان ذکر است تا کنون دهها تشکل مدافع حقوق بشر اعم از سازمان عفو بين الملل ، ديده بان حقوق بشر و همچنين اتحاديه اروپا در اعتراض به احتمال اجراي حکم اين افراد اقدام به صدور اطلاعيه هايي نموده اند.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]