August 31, 2008

بازداشت یک دانشجو و فعال سیاسی در شهرستان خوی

بازداشت یک دانشجو و فعال سیاسی در شهرستان خوی

11 شهریور 1387 http://gozareshgaran.blogfa.com:80/post-35.aspx


مجید ماکویی دانشجوی ترم آخرمهندسی کشتی سازی دانشگاه مالک اشتر اصفهان، ظهر دیروز دهم شهریور در منزل پدری خود در شهر خوی بازداشت شد. مأموران امنیتی پس از دستگیری وی، منزلش را نیز مورد تفتیش و جستجو قرار دادند.

طی دو ماه گذشته، ماکویی بارها به اداره اطلاعات شهرهای خوی و ارومیه فراخوانده شده بود و روز جمعه گذشته نیز مأموران امنیتی جهت بازداشت وی به منزل پدری او رفته بودند که در آن هنگام نامبرده در منزل حضور نداشته است.

ماکویی که مدت 3 سال، دبیری موسسه غیر دولتی آیدین سحر را بر عهده داشت در جریان حوادث خرداد 85 نیز دستگیر و مدت 20 روز را در بازداشت به سر برد . پس از آن در تاریخ 11 شهریور 85 دادسرای انقلاب ارومیه وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در اغتشاشات و تحریک مردم و شرکت درمراسم بزرگداشت مرحوم فرزاد اسدپور(از کشته شدگان حوادث خرداد 85 در شهر نقده)، به 6 ماه حبس محکوم نمود که برای 2 سال به حالت تعلیق در آمد.

این دانشجوی هویت طلب که در سال 85 به عنوان دانشجوی مهمان در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل بود، همچنین از سوی کمیته انضباطی دانشگاه ارومیه به دلیل امضاء نامه ی درخواست تحصن در خرداد 85 ، به اتهام نشر اکاذیب ، دامن زدن به مسائل قوميتي و جعل اسناد دولتی، به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود .

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]