October 5, 2008

4نفر از معلمان تهران در روز جهاني معلم دستگيرشدند

یکشنبه 14 مهر1387

کانون صنفی معلمان تهران

امروز 14 مهرماه 1387 برابربا 5 اكتبر 2008كه به نام روزجهاني معلم نام گذاري شده است. درتهران 4نفر از معلمان واعضاي هيات مديره كانون تهران دستگير و در دو پايگاه متفاوت نگهداري شدند. آقايان ميراكبر رئيس زاده و سيبدمحمد ميرآقاسي پس از دستگير ي به پايگاه وزارت آموزش و پرورش واقع در خيابان سپهبد قرني منتقل شدند. وسايل شخصي آنان تفتيش و بدون هيچگونه جرمي از ساعت 15 تا ساعت 19 در اين وازرتخانه كه تبديل به پايگاه نظامي شده است نگهداري شده و حق هرگونه ارتباطي با خانواده و دوستان از آنان گرفته شد.ماموران كه مشخص نبود از طرف كدام وزارتخانه به اين كار دست زده بودند خود را نيروي امنيتي معرفي كرده اما معلمان را به وزارت آموزش و پرورش بردند.

آقايان ماشيني و محمود ايمان زاده نيز در پايگاه ديگري بازداشت شده بودند ؛تاكنون از اين دوستان هيچ خبري در دست نيست،گوشي هاي موبايل آنان خاموش مي باشد.

از دستگيري ساير معلمان تاكنون هيچ خبري نرسيده است.

اين درحالي است كه در كرمانشاه نيزيكروز پيش ازفرارسيدن روز جهاني معلم يعني در 13 مهرماه برابر با 4 اكتبر ماموران امنيتي خيابانهاي اطراف سازمان آموزش وپرورش كرمانشاه را در محاصره كامل داشتند و بيشتر رهگذران را تفتيش و مورد بازخواست قرارمي داند. و از آنان معلم بودن يامعلم نبودن آنان را جويا مي شدند. همچنين چند تن از فعالان صنفي معلمان كرمانشاه را تهديد كرده بودند، كه در صورت هرگونه تجمع با آنان برخورد جدي خواهد شد.

+ نوشته شده توسط هواداران جبهه متحد دانشجویی در دوشنبه 15 مهر1387 و ساعت | نظر بدهید

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]