October 5, 2008

صدور مجدد حکم حبس برای یک فعال جنبش زنان

ایت شهرگان: روز گذشته محمد شریف از ابلاغ حکم دادگاه عمومی برای اتهام جانبی روناک صفارزاده یکی از متهمان پرونده دو دختر فعال در ان جی او های کردستان خبر داد. شریف با بیان این که شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی پیرانشهر، روناک صفارزاده را به خاطر دو جرم خروج غیر قانونی از مرز و استفاده از تجهیزات ماهواره به ۹ ماه حبس تعزیری و ۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده‌است، در رابطه با روند پرونده اصلی این دختر ۲۴ ساله گفت: شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج که دادگاه بدوی این پرونده محسوب می شود، هنوز هیچ حکمی برای روناک صادر نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری هایش درباره تاخیر در صدور حکم اصلی روناک گفت: ظاهرا علت این است که دادگاه هنوز پاسخ استعلام را دریافت نکرده و به همین خاطر برای اتهام اصلی این دختر هنوز حکمی صادر نشده است.

شریف با اشاره به حکم تبعید هانا عبدی، دیگر متهم این پرونده گفت: در مورد پرونده ایشان هم علی‌الاصول تا هفته آینده حکم دادگاه تجدید نظر ابلاغ خواهدشد، ولی من تا این لحظه از آن بی خبرم.

وکیل دختران بازداشت شده با بیان این که تا کنون چندین بار حکم بازداشت موقت این دو نفر تمدید شده است و هنوز دادگاه حکمی صادر نکرده، یادآوری کرد که وی چند بار نسبت به این اقدام اعتراض کرده اما مسئولان اعتراض را وارد ندانسته‌اند.

گفتنی است چندی پیش هانا عبدی به ۵ سال حبس در شهرستان گرمی محکوم شده و این حکم در حال حاضر در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

همچنین لازم به ذکر است که هانا عبدی ۲۳ ساله و روناک صفارزاده ۲۴ ساله که عضو انجمن زنان آذرمهر کردستان و کمپین یک میلیون امضا هستند، از مهر ماه سال ۸۶ تا کنون در بازداشت به سر می برند

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Powered by Blogger

Subscribe to
Posts [Atom]